02 Okt 2019
      

 2019. gada 20. septembrī Tukuma 2. vidusskolas 5.b un 5.c klases skolēni viesojās Imanta Ziedoņa bibliotēkas ziemas rezidencē, lai iepazītu I. Ziedoņa personību un daiļradi, šķetinot apslēptas mīklas un pildot dažādus uzdevumus īpaši veidotās izlaušanās istabās, attīstot skolēnu lasītprasmi un savstarpējo sadarbību.

 Alternatīvās mācību stundas ievadā skolēni piedalījās viktorīnā un aktualizēja literatūras stundās iegūtās zināšanas par vairākiem latviešu literāro pasaku lielmeistariem.  Centrālais notikums bija izlaušanās istaba, kas balstīta uz I. Ziedoņa grāmatu “Blēņas un pasakas”. Komandas risināja dažādus uzdevumus, kas saistīti ar pasakām  “Suns, Funs un vējš”, “Pasaka par pogu”, “Kroko un dils, attīstot audiovizuālo uztveri un prasmi strādāt ar tekstu.

  Skolēni tika sadalīti trīs grupās. Katra grupa izdzīvoja vienu no pasakām. Bērni atradās slēgtā telpā, kur atrisināja piecus dažādus uzdevumus. Tikai pareizi izpildot vienu uzdevumu, varēja iegūt pavedienu nākamajam. Kļūdoties skolēni varēja meklēt palīdzību pie nodarbības vadītājas, sazinoties pa rāciju. Vienā no uzdevumiem bija nepieciešama skolotāja konsultācija. Pēdējais uzdevums ļāva iegūt atslēgu, lai izkļūtu no telpas. No atrastajiem teikuma fragmentiem, visas grupas izveidoja un uzrakstīja uz tāfeles I. Ziedoņa dzīves moto, kas ļāva skolotājam atslēgt kopējās telpas durvis.

  Šī nodarbība veicināja prasmi sadarboties un būt līdzatbildīgiem.

 

  Skolēni pēc pasākuma rakstīja, ka

  • ļoti patika sirsnīgā uzņemšana, ka tika cienāti ar cepumiem un citronūdeni;
  • bija grūti;
  • bija kā pieaugušo īstā dzīve;
  • varēja sadarboties sava starpā;
  • bija neparastas telpas (telpa priekšmeti no laika, kuru paši nav piedzīvojuši);
  • gribētu izlauzties no vēl kādas istabas;
  • atbraucot mājās, sekos līdzi reitinga tabulai, lai redzētu savu vietu tajā.

 Kopumā skolēni šo alternatīvo mācību stundu novērtēja ļoti atzinīgi!

  Paldies par jauko un viesmīlīgo uzņemšanu!

 

Aira Šmite un Īra Rimoviča, Tukuma 2. vidusskolas skolotājas