03 Jūn 2019
      

   Vēl pirms došanās vasaras brīvlaikā projektu nedēļas ietvaros š. g. 29. maijā mūsu skolas 7. klašu skolēniem karjeras attīstības atbalsta nodarbībās “Izmēģini un iepazīsti profesiju!” bija iespēja iepazīties ar radošu mākslas jomas profesiju, kas ir nozīmīga vietējā kopienā, tas ir, ar profesiju – keramiķis.

   Nodarbības laikā skolēni uzzināja par šīs profesijas pārstāvja uzņēmējdarbības iespējām un galaprodukta – keramikas izstrādājumu – realizāciju un iespējamo peļņu.  Skolēni tika iepazīstināti ar keramiķa profesiju un tajā nepieciešamajām prasmēm, kā arī veicamajiem pienākumiem. Prezentācijas un sarunu laikā skolēniem bija iespēja gūt informāciju par iespējām apgūt šo profesiju: pirmkārt, to var darīt pie kāda meistara – skolotāja, kurš iemāca amata pamatus un noslēpumus, otrkārt, ir iespēja mācīties Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolā (keramikas izstrādājumu dizains), Latvijas Mākslas akadēmijā (Vizuāli plastiskās mākslas nodaļas Keramikas apakšnozarē), kā arī Rīgas Tehniskās universitātes nozarēs, kurās pēta māla īpašības, kā materiālmācību, treškārt,  katram pašam katru dienu jāiemācās kaut kas klāt, lai pilnveidotu savu meistarību un kļūtu konkurētspējīgs darba tirgū.

03 Jūn 2019
      

 

 

 Bieži vien mums visvairāk interesē tieši tas, ko visgrūtāk izprast vai kas izskatās citādi nekā īstenībā, tāpēc 2019. gada 31. maijā Tukuma 2. vidusskolā viesojās viens no Latvijā pazīstamākajiem iluzionistiem - Robijs Trankalis, kurš ar savu priekšnesumu skolēniem ļāva ielūkoties ilūziju mākslas pasaulē.

   Noskatoties ilūziju mākslas uzvedumu, visi klātesošie guva priekšstatu par to, kā notiek modernās mākslas virziena – performances – process un darbība tajā. Viņi varēja vērot izteiksmes līdzekļus, kas paplašina redzesloku mākslā un kultūrā: optisko krāsu, formu maiņas un ķermeņa valodas plastiku, kā arī, vērojot profesionālo sniegumu, fiksēt mākslas procesuālās formas. Tāpat arī ikvienam skatītājam kļuva skaidrs, ka arī tāda mākslas veida pārstāvja kā iluzionista darbā ir jāpārvalda gan skatuves, gan runas mākslas prasmes. Tad priekšnesums kļūst uzverams kā mākslas darbs.

28 Mai 2019
      

   24.maijā, dienu pirms Eiropas vēlēšanām, Ministru prezidents Krišjānis Kariņš un Eiropas Parlamenta Latvijā vadītāja Marta Ribele svinīgi sveica Eiropas Parlamenta vēstnieku skolas. Starp skolām, kas saņēma atzinību, bijām arī mēs – Tukuma 2.vidusskolas komanda. Kā balva par paveikto 2018./2019. mācību gadā ir iespēja 2020.gada martā piedalīties EUROSKOLA pasākumā Strasbūrā. Šogad esam paveikuši daudz – skolā noticis debašu konkurss angļu valodā par Eiropas Savienībā aktuāliem jautājumiem, svinējām Eiropas dienu, gatavojāmies Eiropas Parlamenta vēlēšanām, veidojot plakātus un veicām aptaujas un sarunas ar iedzīvotājiem pilsētas ielās, kā arī realizējām vēl citas aktivitātes.

23 Mai 2019
      

  Š. g. 22. maijā mūsu skolas 8. klašu skolēniem karjeras attīstības atbalsta nodarbībās “Investīcijas un bizness” tika veicināta izpratne par tirgus galvenajiem pamatprincipiem un par savu piemērotību uzņēmējdarbībai.

  Skolēnu komandas piedalās spēlē, kura imitē nekustamo īpašumu tirgu biznesa vidē. Sākotnēji tiek izskaidroti uzņēmējdarbības principi, kuri jāņem vērā spēles gaitā.

  Katram spēlētājam ir veidlapas par naudu (norēķinu kontu) un aktīviem. Viens no komandas saņem tirgus veidlapu. Spēles laikā tiek izspēlēti vairāki gadi nekustamo īpašumu tirgū.

10 Mai 2019
      

   2019.gada 8.maijā projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 ietvaros Tukuma 2.vidusskolas 9. un 12. klašu skolēni devās uz Nacionālo jauno profesionāļu meistarības konkursu “Skills Latvia 2019”, lai iepazītu dažādas profesionālās jomas un tajās nepieciešamās prasmes.

   Karjeras attīstības atbalsta pasākuma aktivitātē “Profesiju parāde” skolēni iepazina dažādu jomu profesijas un to apguves iespējas. Jauniešiem bija daudz iespēju praktiski iejusties dažādu profesiju pārstāvju ikdienas vidē, izmēģināt viņu ikdienās veicamās profesionālās darbības un aktīvi līdzdarboties dažādās meistarklasēs.

   Vērojot jauno profesionāļu darbošanos konkursa laikā, skolēniem bija iespēja izvērtēt savu piemērotību dažādām profesionālajām jomām. Jaunieši guva priekšstatu par izaicinājumiem un šķēršļiem, kādi varētu rasties, lai sasniegtu savu karjeras mērķi kādā no profesionālās izglītības jomām. Vislielākā interese skolēniem bija par ugunsdzēsēju, robežsardzes, NBS, neatliekamās medicīniskās palīdzības u.tml. profesijām.