21 Jan 2019
      

 

 

 

   Š.g. 24.janvārī mūsu skolā notiek ikgadējā Karjeras diena “Atnāc un uzzini!” Tukuma, Engures, Jaunpils novada skolu 8.-12.klašu skolēniem. Šajā dienā skolēni varēs tikties ar  profesionālo vidusskolu, tehnikumu, koledžu, augstākās izglītības iestāžu pārstāvjiem. Prezentācijās, izstādē, meistarklasēs un individuālās sarunās būs iespēja noskaidrotu par sev interesējošo profesiju, nodarbošanās veidu un studiju programmu apguvi pēc pamatskolas vai vidusskolas beigšanas.

 

 

 

 

16 Jan 2019
      

 

Tukuma 2.vidusskolas 11.klašu jaunieši- Alise Neimane, Bella Anna Štamere, Evelīna Mazure, Santa Vītiņa un Adrians Gūtšmits 2018.gada nogalē piedalījās  Euroscola pasākumā Strasbūrā, kur viņiem bija iespēja diskutēt par Eiropai svarīgām lietām.

  Jaunieši devās uz Franciju ar autobusu cauri Lietuvai, Polijai, Čehijai un Vācijai kopā ar skolēniem no Valkas, Daugavpils un Salaspils, pa ceļam apskatot naksnīgo Prāgu, izstaigājot Kārļa tiltu un vecpilsētu, apmeklējot Nirnbergu, vienu no tipiskākajām Vācijas pilsētām ar greznu gotisko baznīcu un fantastisku Ziemassvētku tirdziņu ar karstvīna un piparkūku smaržu, eglīšu rotājumiem, saldumiem un dāvaniņām.

28 Dec 2018
      

              Ziemassvētku gaidīšanas laiks mūsu skolā aizsākās jau decembra sākumā, kad uz vestibilu un kāpņutelpu sienām starp čiekuriem sāka lēkāt rudi brūni vāverēni. Pēc tam pie ieejas sāka greznoties 11. klašu izrotātā košā svētku egle, bet uz logu rūtīm uzplauka balti čiekuru ledusziedi. Un, kad 17. decembrī zālē tika iedegta lielā egle, kam par godu izskanēja skolēnu un profesionālu mūziķu kopkoncerts, jā, tad varējām teikt – svētku laiks ir sācies!

                Iestājoties gada aukstākajam un tumšākajam gadalaikam, ikviens vēlas ar savu sirdssiltumu sasildīt savus līdzcilvēkus, radot gaismu un cerību ikviena dvēselē. Mūsu skolas skolēni un viņu vecāki sarūpēja vairākus simtus lielāku un mazāku dāvaniņu, kuras svētku laikā sadarbībā ar Tukuma novada Sociālo dienestu sasniegs vai nu kāda vientuļa pensionāra dzīvesvietu vai kādas daudzbērnu ģimenes mājvietu. Mēs uzskatām, ka prieku spēj sagādāt arī koncerts, tāpēc 18. decembrī devāmies uz aprūpes centru “Ķīši”, kura iemītniekus un darbiniekus iepriecinājām ar dažādām Ziemassvētku melodijām skolas džeza mūzikas ansambļa izpildījumā un sirsnīgām dzejas rindām, kuras norunāja izteiksmīgās runas pulciņa dalībnieces. Katram no klātesošajiem tika pa baltam eņģelītim, kurus izgatavoja mūsu skolas skolotāji. Esam gandarīti, ka varējām dāvāt prieku tik daudzu cilvēku sirsniņām.

                Jau tradicionāli ik gadu mūsu skolā tiek organizēta skolēnu Ziemassvētku rokdarbu izstāde, kuru iekārto mājturības un tehnoloģiju skolotāji. Izstādē skatāmi 5.-9. klašu skolēnu pašu gatavoti izstrādājumi – spilveni un rotas, cimdi un zeķes, kokamatniecības darbi un dekori, kā arī daudz dažādu citu skolēnu pašdarinājumu, kurus lieliski pēc tam var izmantot, lai iepriecinātu kādu ar savu dāvanu.

27 Dec 2018
      

  2018. gada decembra nogalē iniciatīvas “LATVIJAS SKOLAS SOMA” ietvaros Tukuma 2. vidusskolas 1.c, 2.b, 3.b, 3.c, 4.a un 4.c klases skolēniem bija iespēja piedalīties pasākumā “Ziemassvētku laiks Durbes pilī”. Ikkatrs varēja iepazīt savas pilsētas kultūrvēsturisko objektu- Durbes pili, gūt priekšstatu  par pils vēsturi un svētku tradīcijām 19. gadsimtā.

  Zinošie, labvēlīgie un sirsnīgie pils darbinieki, kuri bija iejutušies 19. gs. beigu Durbes pils iemītnieku tēlos, aicināja arī skolēnus iejusties tā laika atmosfērā un ievērot uzvedības normas pilī. Skolēni tika iepazīstināti ar Durbes pils vēsturi un interjeru, kā arī tika rosināti  aktīvi darboties dažādās aktivitātēs: Ziemassvētku rotājumu gatavošanā, sveču veidošanā, piparkūku cepšanā, laimes liešanā, nākotnes zīlēšanā, rotaļu apgūšanā un spēlēšanā.

13 Dec 2018
      

  Š.g. novembra izskaņā mūsu skolas 9.klašu skolēni karjeras attīstības atbalsta nodarbībās “Mācību motivācija” pārrunāja, kāda ir mācību motivācijas saistība ar mērķu sasniegšanas iespējām.         

  Sarunā ar nodarbības vadītāju skolēni mēģināja izprast, ko viņi vēlas un kas nepieciešams, lai to iegūtu. Izrādās, tas nav nemaz tik viegli – nodefinēt vārdos savas vēlēšanās un izprast ceļus, kā savas ieceres, sapņus, mērķus piepildīt. Nodarbības sākumā skolēniem tika izskaidrots, kuras zināšanu uztveres pieejas ir tās, kuras rosina atcerēšanos un mācīšanos: es zinu, ko es zinu, es zinu, ko es nezinu – tātad es apzinos, savas zināšanu līmeni, daudzumu, nepieciešamību pēc tā, ko nezinu. Skolēni uzzināja, kāpēc viņi nesaprot kādu tekstu un nevar to iemācīties.