04 Apr 2019
      

  Tuvojoties eksāmenu laikam, skolēni arvien biežāk sāk uztraukties - kā labāk sagatavoties, ar ko sākt, kā visefektīvāk pārbaudīt un uzlabot savas zināšanas? Lai atvieglotu satraucošo posmu līdz pārbaudījumu dienai, Uzdevumi.lv piedāvā ieteikumus, kā skolēniem izmantot portālu un tā sniegtās iespējas pirms eksāmeniem.

Seko līdzi eksāmenu grafikam

  Gatavošanos eksāmeniem jāuzsāk laicīgi un pakāpeniski, tāpēc ir svarīgi būt informētam par datumiem, kuros eksāmeni plānoti. Lai palīdzētu nepalaist garām svarīgos pārbaudījumus, esam izveidojuši īpašu grafiku, kurā 9. un 12. klašu skolēni var pārskatāmi redzēt gan eksāmenu datumus, gan ērti piekļūt treniņuzdevumiem: Atvērt eksāmenu grafiku

26 Mar 2019
      

  2019. gada 19. martā iniciatīvas „Latvijas Skolas soma” ietvaros Tukuma 2. vidusskolas 9.c,  10.a un 10.b klases skolēni noskatījās teātra izrādi „Savādais atgadījums ar suni naktī”, kas notika Latvijas Nacionālajā teātrī.

   Izrādes galvenais varonis ir 15 gadus vecs zēns. Viņam patīk matemātika un fizika, bet viņš sirgst ar Aspergera sindromu – autisma spektra traucējumiem, kas rada grūtības pilnvērtīgi komunicēt ar cilvēkiem un darboties radoši. Zēns spoži orientējas skaitļos, bet nav spējīgs izjust emocijas. Līdz ar to skolēniem bija iespēja redzēt un zināmā mērā izjust, kā pasauli redz un jūt cilvēks ar autiskā spektra traucējumiem. Izrādē bija  redzamas ainas, kuras lielai sabiedrības daļai nav saprotamas.

25 Mar 2019
      

 

 

 

 

 

 

 

 

22 Mar 2019
      

   Š. g. 21. martā mūsu skolas 9.-11. klašu skolēniem karjeras attīstības atbalsta nodarbībās “Iepazīsti ražošanas procesu!” tika veicināta izpratne par darbu ražošanas uzņēmumā, praktiski simulējot tā ikdienu un gūstot izpratni par ražošanas procesu, uzņēmējdarbību un loģistiku.

   Skolēni nonāk spēles vidē, kurā ir 12 komandas – 12 valstis, bet uzņēmums ir viens, tikai tas izvietots šajās divpadsmit valstīs, kurā katrā tiek ražots cits produkts. Ar ko sākt ražošanas procesu? Ar ideju, kas pārtop plānā, plāns – ražošanā, ražošana – loģistikā. Nodarbības pirmajā daļā skolēni iepazinās ar loģistikas nozares darbības pamatprincipiem un jautājumiem, kuri svarīgi biznesa simulācijas spēles “Radošās sulas” laikā, izspēlējot produktu un sastāvdaļu starpvalstu piegādi piecu darba dienu laikā. Tika dots laiks tirdzniecības plānošanai, sakaru nodibināšanai, biznesa kontaktiem. Skolēni spēles laikā guva pieredzi, kā veidot biznesa attiecības, lai gūtu sev vēlamo rezultātu, iepazina tirdzniecības ceļu dibināšanas veidus, izprata, cik liela nozīme ir precīzai norādījumu ievērošanai, dokumentu aizpildīšanai un labām komunikācijas prasmēm. Ļoti būtiski, ka būtiskākās kļūdas tika analizētas, pārrunājot, ko ikdienā nozīmētu komunikācijas trūkums, neprecizitāte dokumentācijā, piemēram, produktu sūtījuma veidlapas aizpildē, neizpratne par to, kas jādara, un nepajautājot, kas ir nesaprotams. Tika analizēts piegādes process, kurā pieļautās kļūdas atspoguļojas uzņēmējdarbībā, zaudējot klientu, naudu u.tml.

21 Mar 2019
      

   2019.gada 15.martā 12.klašu skolēni iniciatīvas “Latvijas skolas somas” ietvaros devās iepazīt Latvijas kultūras vērtības. Pasākuma mērķis bija padziļināt zināšanas par Latvijas kultūras vērtībām un to saistību ar dažādām pasaules kultūru izpausmes formām.

   Mācību procesā pirms pasākuma skolēni iepazina Latvijas kultūras kanona vērtības un veidoja dažādus radošos uzdevumus par to izpausmēm mūsdienu kultūrā un jauniešu pieredzē. Apmeklējot Latvijas Nacionālo Mākslas muzeju un Rīgas Jūgendstila muzeju, skolēni varēja aplūkot mākslas un kultūras vērtības klātienē. Īpaša uzmanība tika veltīta Pirmās atmodas laikā aizsāktajām nacionālās inteliģences aktivitātēm un to izpausmēm 20.gs. sākumā Latvijas arhitektūrā un mākslā. Interesanti bija gides vēstījumi par atsevišķiem darbiem, to autoriem, piemēram, V.Purvītis sniega attēlošanai izmantojis gan pelēko krāsu dažādās nokrāsās, gan citas krāsas, bet pavisam nedaudz  - balto, savukārt B.Vasiļevskis ”Baltajā sienā” izmantojis tikai balto krāsu. Spilgtu laikmeta raksturojumu, attiecību sarežģītību uzbūra stāsts par T.Zaļķalna cūciņu. Staigājot no stāva uz stāvu, tika iepazīti gan muzeja ēkas vēsture, gan grandiozais rekonstrukcijas process.