Projekta dienas ietvaros š.g.  30.maijā   8.klašu skolēni karjeras attīstības atbalsta nodarbībās iepazinās  ar daudzveidīgajām karjeras iespējām IT nozarē.

  Nodarbības sākumā skolēni uzzināja par  IT nozares tendencēm, programmētāja darba pienākumiem un nepieciešamajām zināšanām. Īpaši tika aplūkots šīs jomas profesiju  pieprasījums darba tirgū. Diskusijas laikā ar nodarbības vadītāju Kasparu skolēni varēja pārliecināties par savu priekšstatu patiesumu saistībā ar IT nozares speciālistu darba ikdienu.

   Vēl pirms došanās vasaras brīvlaikā projektu nedēļas ietvaros š. g. 29. maijā mūsu skolas 7. klašu skolēniem karjeras attīstības atbalsta nodarbībās “Izmēģini un iepazīsti profesiju!” bija iespēja iepazīties ar radošu mākslas jomas profesiju, kas ir nozīmīga vietējā kopienā, tas ir, ar profesiju – keramiķis.

   Nodarbības laikā skolēni uzzināja par šīs profesijas pārstāvja uzņēmējdarbības iespējām un galaprodukta – keramikas izstrādājumu – realizāciju un iespējamo peļņu.  Skolēni tika iepazīstināti ar keramiķa profesiju un tajā nepieciešamajām prasmēm, kā arī veicamajiem pienākumiem. Prezentācijas un sarunu laikā skolēniem bija iespēja gūt informāciju par iespējām apgūt šo profesiju: pirmkārt, to var darīt pie kāda meistara – skolotāja, kurš iemāca amata pamatus un noslēpumus, otrkārt, ir iespēja mācīties Rīgas Dizaina un mākslas vidusskolā (keramikas izstrādājumu dizains), Latvijas Mākslas akadēmijā (Vizuāli plastiskās mākslas nodaļas Keramikas apakšnozarē), kā arī Rīgas Tehniskās universitātes nozarēs, kurās pēta māla īpašības, kā materiālmācību, treškārt,  katram pašam katru dienu jāiemācās kaut kas klāt, lai pilnveidotu savu meistarību un kļūtu konkurētspējīgs darba tirgū.

   2019.gada 8.maijā projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 ietvaros Tukuma 2.vidusskolas 9. un 12. klašu skolēni devās uz Nacionālo jauno profesionāļu meistarības konkursu “Skills Latvia 2019”, lai iepazītu dažādas profesionālās jomas un tajās nepieciešamās prasmes.

   Karjeras attīstības atbalsta pasākuma aktivitātē “Profesiju parāde” skolēni iepazina dažādu jomu profesijas un to apguves iespējas. Jauniešiem bija daudz iespēju praktiski iejusties dažādu profesiju pārstāvju ikdienas vidē, izmēģināt viņu ikdienās veicamās profesionālās darbības un aktīvi līdzdarboties dažādās meistarklasēs.

   Vērojot jauno profesionāļu darbošanos konkursa laikā, skolēniem bija iespēja izvērtēt savu piemērotību dažādām profesionālajām jomām. Jaunieši guva priekšstatu par izaicinājumiem un šķēršļiem, kādi varētu rasties, lai sasniegtu savu karjeras mērķi kādā no profesionālās izglītības jomām. Vislielākā interese skolēniem bija par ugunsdzēsēju, robežsardzes, NBS, neatliekamās medicīniskās palīdzības u.tml. profesijām.

  Š. g. 22. maijā mūsu skolas 8. klašu skolēniem karjeras attīstības atbalsta nodarbībās “Investīcijas un bizness” tika veicināta izpratne par tirgus galvenajiem pamatprincipiem un par savu piemērotību uzņēmējdarbībai.

  Skolēnu komandas piedalās spēlē, kura imitē nekustamo īpašumu tirgu biznesa vidē. Sākotnēji tiek izskaidroti uzņēmējdarbības principi, kuri jāņem vērā spēles gaitā.

  Katram spēlētājam ir veidlapas par naudu (norēķinu kontu) un aktīviem. Viens no komandas saņem tirgus veidlapu. Spēles laikā tiek izspēlēti vairāki gadi nekustamo īpašumu tirgū.

   2019.gada 24.aprīlī projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 ietvaros Tukuma 2.vidusskolā notika karjeras attīstības atbalsta pasākums „Dzīves mērķu sasniegšana” 9.klašu skolēniem, lai veicinātu viņu izpratni par savu izvēļu izvērtēšanu mērķu izvirzīšanas un lēmumu pieņemšanas un īstenošanas procesā.

   Nodarbībā skolēniem tika pastāstīts par to, kāda saistība cilvēka dzīves ilgumam ar mācīšanos, kā veidojas karjeras kāpnes, kā notiek karjeras izvēle. Skolēni tika rosināti domāt par to, kāpēc viņi mācās, tika aicināti izprast kopsakarības ar lēmumu pieņemšanu un apmierinātību ar savu dzīvi. Skolēni vispirms teorētiskajā un pēc tam praktiskajā nodarbībā tika aicināti formulēt savus iespējamos mērķus un mēģināt noteikt ceļus, kā tos sasniegt.