Š. g. 21. martā mūsu skolas 9.-11. klašu skolēniem karjeras attīstības atbalsta nodarbībās “Iepazīsti ražošanas procesu!” tika veicināta izpratne par darbu ražošanas uzņēmumā, praktiski simulējot tā ikdienu un gūstot izpratni par ražošanas procesu, uzņēmējdarbību un loģistiku.

   Skolēni nonāk spēles vidē, kurā ir 12 komandas – 12 valstis, bet uzņēmums ir viens, tikai tas izvietots šajās divpadsmit valstīs, kurā katrā tiek ražots cits produkts. Ar ko sākt ražošanas procesu? Ar ideju, kas pārtop plānā, plāns – ražošanā, ražošana – loģistikā. Nodarbības pirmajā daļā skolēni iepazinās ar loģistikas nozares darbības pamatprincipiem un jautājumiem, kuri svarīgi biznesa simulācijas spēles “Radošās sulas” laikā, izspēlējot produktu un sastāvdaļu starpvalstu piegādi piecu darba dienu laikā. Tika dots laiks tirdzniecības plānošanai, sakaru nodibināšanai, biznesa kontaktiem. Skolēni spēles laikā guva pieredzi, kā veidot biznesa attiecības, lai gūtu sev vēlamo rezultātu, iepazina tirdzniecības ceļu dibināšanas veidus, izprata, cik liela nozīme ir precīzai norādījumu ievērošanai, dokumentu aizpildīšanai un labām komunikācijas prasmēm. Ļoti būtiski, ka būtiskākās kļūdas tika analizētas, pārrunājot, ko ikdienā nozīmētu komunikācijas trūkums, neprecizitāte dokumentācijā, piemēram, produktu sūtījuma veidlapas aizpildē, neizpratne par to, kas jādara, un nepajautājot, kas ir nesaprotams. Tika analizēts piegādes process, kurā pieļautās kļūdas atspoguļojas uzņēmējdarbībā, zaudējot klientu, naudu u.tml.

  Š. g. 6. martā mūsu skolas 7. un 12. klašu skolēniem karjeras attīstības atbalsta nodarbībās “Tava izvēle: gribu – varu – vajag” tika veicināta izpratne par aktuāliem karjeras jautājumiem mērķu sasniegšanā un karjeras attīstībā, ņemot vērā savas spējas, īpašības, vajadzības.        

  Sarunās ar nodarbības vadītāju 7.klašu skolēni runāja par aktuālām karjeras vajadzībām un problēmām pusaudžu vecumā. Nodarbībā, akcentējot pašizziņas jautājumus, skolēniem tiek palīdzēts izprast sevi – savas spējas, prasmes, īpašības, intereses, vajadzības u.c. šajā karjeras attīstības posmā būtiskus aspektus, sasaistot tos ar nākotnes vajadzībām. Nodarbību vadītāja paplašināja skolēnu redzesloku un zināšanas par profesiju daudzveidību, par mūsdienās jaunajām profesijām, kuras tikai nesen ienākušas darba tirgū. Jēgpilni mijoties teorētiskām un praktiskām aktivitātēm, tiek veicināta izpratne par nākotnes plāniem un iespējām, kā veiksmīgāk izplānot nākotnes aktivitātes. Par skolēnu ieinteresētību liecināja skolēnu aktīva līdzdarbošanās un pozitīvās atsauksmes pēc nodarbības.