Izlūku gaitās
2024./2025. m.g. uzsākot, Tukuma 2. vidusskolas 9.a un 11.c klases skolēni piedalījās nodarbībā “Izlūku gaitās” programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros.
Iepazīstot vidi un apstākļus, kādos nācās cīnīties latviešu strēlniekiem, un ieklausoties interesantajā, vēstures faktiem bagātajā Māra Ribicka stāstījumā, skolēni guva priekšstatu par latviešu strēlnieku pašaizliedzību un varonību, aizstāvot Latvijas brīvību. Katrs pats pilnā mērā izjuta, ko nozīmē armijas disciplīna un komandas darbs, jo nodarbības beigās tika izspēlēts uzbrukuma un aizstāvēšanās scenārijs, kur komandas iejutās latviešu strēlnieku un vācu kaujinieku lomā. Klasesbiedri dabūja izjust viens otra atbalstu, mācījās gan no savām, gan citu kļūdām, jo visi mēs esam cilvēki ar savām stiprajām un ne tik stiprajām pusēm, un tikai mēs paši esam atbildīgi par savām izvēlēm, kuras veicam ikdienā. Latviešu strēlnieki veica varoņdarbus savā laikā, mums sava varonība jāparāda ikdienā, strādājot pie sava rakstura pilnveides, jo mācību gada beigās būs jākārto eksāmeni. Sākot mācību gadu nodarbība “Izlūku gaitās”, 9.a klasei tika stiprināta motivācija saņemties un darīt labāko, ko katrs spēj.
Lūk, ko Beāte, šī pasākuma iedvesmota, rakstīja: “Rīta saules apspīdēti, mēs iesoļojām leknajā Ķemeru mežā, kur sastapāmies ar Pirmā pasaules kara skarbajām patiesībām un odu asinskāro nežēlību. Komandiera ievilināti biezoknī, tikām sadalīti latviešu strēlniekos un fričos. Purva dubļiem tuvumā glūnot, izgājām ātro apmācību un devāmies kaujā. Vācu komandas sakarnieki, drosmīgi aizstāvoties, krita pirmie, bet viņu komandas biedri iznīcināja strēlnieku spēkus un pārrakstīja vēsturi. Visaizraujošākā nodarbe bija šaušana pa baloniem un piena kanniņu. Mūsu klase trāpīgi sašāva visus balonus un trāpīja arī pa kanniņu. Mājās atgriezāmies noguruši un daudz bagātāki ar Latvijas vēstures zināšanām.”
Luīzas spilgtākie iespaidi: “Man patika stingrais vadītājs, kurš mums iemācīja disciplīnu un izpratni, cik svarīgi ir sadarboties. Tas lika mums saņemties un attīstīt mūsu komandas garu.”
Evelīnai patika, ka klase enerģiski sadarbojās, lai gan ir tikai pats mācību gada sākums.
Miķelis atzīmēja, ka vēstures apguvē noteikti noderēs Māra Ribicka minētie piemēri par latviešu strēlnieku gaitām un fakti par Latvijas brīvības cīņām, kuras norisinājušās arī Tukuma pievārtē, Ķemeru purvā.
Maikijam patika, ka dotie uzdevumi prasīja fizisku un mentālu izturību, komandas sadarbību, domāšanu un, protams, arī disciplīnu. Tas viņam parādīja to, cik saliedēta ir klase. Patika arī tas, ka instruktori bija ģērbti autentiskās latviešu strēlnieku un vācu karavīru uniformās.
Uldim šķita interesantas visas aktivitātes, kas bija ieplānotas un patika uzzināt vairāk par latviešu strēlnieku militāro darbību.
Aktīvā vēstures nodarbība dabā arī 11.c klases jauniešiem šķita aizraujoša. Vairākums atzina, ka instruktora stāstītā informācija būs noderīga turpmākajās vēstures stundās. Tika minēti vairāki interesanti fakti, par kuriem viņi iepriekš nebija dzirdējuši. Jauniešiem patika arī praktiskā nodarbības daļa, kur bija nepieciešams strādāt komandā, lai uzceltu telti un lai spētu uzvarēt pretinieku komandu simulācijas spēlē. Nodarbības beigās jaunieši nonāca pie, viņuprāt, galvenās atziņas – viens par visiem, visi par vienu! Aktivitāšu laikā, kas pārbaudīja skolēnu fizisko izturību un atjautību, risinot dažādas problēmas, skolēni varēja pārliecināties par savas klases spēju sadarboties un secināja, ka klase tiešām ir pat saliedētāka, nekā viņi bija iepriekš domājuši.
Vērtīgi!
Iespēja pilnveidoties!
Paldies!