2019.gada 28.novembrī projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros Tukuma 2.vidusskolas 10. un 11.klašu skolēniem notika karjeras attīstības atbalsta nodarbība “Darbs valsts pārvaldē”. Tās mērķis – uzzināt par darba iespējām valsts pārvaldē. Diskusijās ikviens skolēns varēja noskaidrot, kādas kompetences nepieciešamas šajā darbā un izvērtēt, vai tās piemīt šodienas skolēniem.

  Vadītāja Edīte Kalniņa, valsts pārvaldes eksperte, Valsts administrācijas skolas direktore (2012 – 2017), nodarbības pirmajā daļā skolēnus iepazīstināja ar darbu valsts pārvaldē.

  Š.g. 25.novembrī mūsu skolas 10.a klases skolēnu komanda – Elvita, Katrīna, Artūrs, Adrians – pedagoga karjeras konsultanta Daigas Elperes vadībā devās uz Tukuma alternatīvo pirmsskolas iestādi “Ķipars”, lai kopīgā nodarbībā ar piecgadīgajiem un sešgadīgajiem bērniem iepazītu profesiju daudzveidību un interaktīvās rotaļās izzinātu pavāra, mežsaimnieka, policista un šuvējas darba ikdienu.

  Pēc iepazīšanās aicinājām vilcieniņā, kur kā brauciena biļete noderēja Elvitas sagatavotie attēli ar dažādām profesijām. Piestājot stacijās un uzklausot bērnu stāstus par attēliem, uzzinājām, kādu profesiju cilvēki šodien brauc mūsu vilcieniņā.

  28.10.2019. ES darbības projekta “Izaugsme un nodarbinātība” 8.3.5. “Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs”   ietvaros Tukuma 2. vidusskolā  viesojās “Karjeras komanda”, lai  5.a, 5.b, 5.c un 6.a klases skolēni  varētu piedalīties  interaktīvi izglītojošā aktivitātē “Profesiju pasaule mūsdienās”.

  “Karjeras komanda” jeb K-komanda  kopā ar skolēniem spēlēja karjeras spēles – profesiju šarādes. Jaunieši skolēniem atraktīvā veidā atklāja prasmes, kuras būtu nepieciešamas dažādu viņu nosaukto profesiju pārstāvjiem: pavāram, tālbraucējam šoferim, futbolistam u.c. Skolēni varēja piemēroties dažādām situācijām un mācījās noskaidrot savas intereses un iespējas, lai apgūtu savu “sapņu” profesiju. Improvizācijas teātra aktieri attēloja dažādu profesiju pārstāvjus un skolēniem bija jāuzmin, kas tās ir par profesijām, kā arī pašiem jāraksturo profesijai raksturīgās prasmes.

  2019.gada 27.novembrī projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros Tukuma 2.vidusskolā 12. klašu skolēniem notika karjeras attīstības atbalsta nodarbība “Iepazīsti sevi!”, kurās tika veicināta skolēnu izpratne par savu personības tipu un iespējamo profesionālo virzienu, izvēloties savu karjeru.

  Sarunā ar nodarbības vadītāju skolēni runāja par to, kāpēc būtiski ir zināt savas personības tipu, lai veiksmīgāk izvēlētos sev piemērotāko profesionālo virzienu.

  2019.gada 15. un 16.oktobrī projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” ietvaros Tukuma 2.vidusskolā 7. un 8. klašu skolēni līdzdarbojās karjeras attīstības atbalsta nodarbībās “Sasniedz savu mērķi”, kurās tika veicināta izpratne par aktuāliem karjeras jautājumiem mērķu sasniegšanā un karjeras attīstībā, ņemot vērā savas spējas, īpašības un vajadzības.

  Diskusijā ar nodarbības vadītāju skolēni runāja par šajā vecumposmā aktuālām karjeras vajadzībām.