Kas tur rībina

Pa istabiņu?

Ķekatas dancin

Sav kumeliņu

  Šoreiz tie nebija ķekatu bērni, bet gan mūsu skolas sesto un divpadsmito klašu skolēni, kuri, gaidot Ziemassvētkus,  projekta "Latvijas skolas soma" ietvaros, piedalījās muzikālajā nodarbībā "Ritma un skaņu pasaulē" un kopā ar perkusiju pavēlniekiem  Maiju Sējāni - Īli un Nilu Īli rībināja gan džambas, gan vargānus, gan bongo, gan marakasus.

 

  Šīs izglītojošās nodarbības laikā skolēni tika iepazīstināti ar daudz un dažādiem mūzikas un skaņu instrumentiem, aicināti līdzdarboties, radot kopīgas muzikālas kompozīcijas, pieredzējušu pasniedzēju vadībā. Skolēniem tika radīta ne tikai izpratne par ritma būtību un tā dziedinošo un vienojošo spēku, bet arī par darbu komandā un komandas spēku, aktualizējot klasesbiedru vienotības nozīmi.

  Pēc nodarbības iegūtās zināšanas skolēni var pielietot mūzikas stundās, aktualizējot apgūtos ritma elementus un radot jaunus muzikālus priekšnesumus.

  Radošajā procesā iegūtā muzikālā un pozitīvā pieredze iedvesmos ikvienu jaunieti turpināt izzināt vairāk par perkusionistu ikdienu, un varbūt kāds no mūsu jauniešiem pēc gadiem atgriežas ar savu programmu mūsu skolā, lai izglītotu nākamo jauno paaudzi.

Nodarbību noslēgumā skolēni rakstīja savas atziņas:

  • Bija jautri un interesanti izmēģināt neierastus mūzikas instrumentus. Pasākuma vadītāji bija ļoti jauki un radīja vēlmi klausīties viņu teiktajā.
  • Pasākums bija interesants, kā arī izglītojošs, bet pasniegts jautrā veidā.
  • Nodarbība bija ļoti interesanta un iedvesmojoša. Man patika šo bungu spēlēšana.
  • Mani aizrāva tas, ka varējām paši spēlēt mūzikas instrumentus.
  • Bija forši iegūt jaunu pieredzi.
  • Vakar viss bija ideāli. Šķita ļoti interesanti, jo nekad neko tādu nebiju darījis.
  • Viss patika. Varētu vēlreiz.
  • Forši, interesanti, izbaudīju ritmus.
  • Ļoti interesanti, izglītojoši.
  • Man patika spēlēt zirgu nagus.
  • Viss bija perfekti, vienīgais vajadzētu ilgāku laiku atvēlēt.

Paldies par pozitīvas sajūsmas radīšanu!

Skolotājas Dana Gaile, Inga Kokina un Kristīne Upmane