2019. gada 16. aprīlī iniciatīvas „Latvijas Skolas soma” ietvaros Tukuma 2. vidusskolas 9.a, 9.b, 11.a un 11.b klašu skolēni skatījās deju studijas “Benefice”  izrādi “Gorodki. Veltījums Sibīrijas bērniem”, kurā tika atspoguļots stāsts par izsūtījumu uz Sibīriju. Par tiem daudzajiem tūkstošiem, kam to vajadzēja piedzīvot, un par tiem, kuri nekad neatgriezās. Par brūci, kas joprojām nav sadzijusi. Par izsūtīto bērnu un jauniešu piedzīvoto tālumā. Par bēdām, sāpēm, badu, draudzību, ilgām, dziesmām, dejām… atgriešanos.

  Izrādē satikās izsūtījuma laika bērnu atmiņu stāsti un liecības ar mūsdienu laikmetīgās dejas interpretāciju par notikušo Sibīrijā un atgriešanos mājās.

  Ar dejas izrādi skolēniem tika uzsvērts, ka nedrīkst aizmirst arī sāpīgos mūsu tautas notikumus, lai vienmēr spētu būt brīvi, vienoti un spēcīgi.

 

 

 

 

 Amerikāņu mūzikas teorētiķis Džerolds Levinsons (Jerrold Levinson) uzskata, ka muzikālā valoda ir ļoti izteiksmīgs komunicēšanas veids. Par to pārliecināties varēja Tukuma 2. vidusskolas 7. klašu skolēni, kuri 2019. gada 11. aprīlī iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja izglītojošo koncertu „Atklāj ģitāru”.

   Skolēni tika iepazīstināti ar populārākajiem ģitāru  veidiem, kā arī to galvenajām pazīmēm un atšķirībām, bieži neredzētām, modernām ģitāras spēles metodēm un dažādām tehnoloģijām, kuras šobrīd ģitāristi visā pasaulē izmanto, lai sasniegtu jaunus skaņu tembrus.

   Koncertā varēja dzirdēt džeza, roka un citus mūzikas stilus. Ja agrāk mūzikas stils bija kā rāmis, kas raksturoja kādu sociālu norisi vai konkrētas cilvēku grupas izpausmes, tad šobrīd mūzikas stili vairāk raksturo to sajūtu un veidu, ar kādu mūzika tiek izpildīta. Līdz ar to apmeklētāji mācījās izprast mūzikas izteiksmes līdzekļu saikni ar mūzikas raksturu.

   2019. gada 5. aprīlī Tukuma 2. vidusskolā viesojās Latvijas Kultūras akadēmijas docente, runas mākslas pedagoģe un aktrise Zane Daudziņa, novadot 8., 10. un 11. klašu skolēniem lekciju "Veiksmīgas publiskās runas ABC".

   Lekcijas dalībnieki iepazinās ar teorētiskajiem pamatiem un praktiskiem padomiem, kā panākt, lai klausītāji dzird un saprot; ar stresa pārvarēšanas vingrinājumiem, uzzināja par to, kā veidot kontaktu ar klausītāju.

   Zane Daudziņa skaidroja, ka, vērojot uzstāšanos, skatītājs neuztver vārdus tieši - tikai kā informatīvu tekstu. Runātāja izskats un balss kvalitāte norāda uz veselu zīmju virkni plašā, nenoslēgtā zīmju sistēmā. Runātāja pateikto vārdu nozīmi neveido tikai izteikto vārdu leksiskās nozīmes. Runātājs pārraida daudz dažādu zīmju un signālu, kas kā vesels informācijas kopums caur neskaitāmiem kanāliem vienlaicīgi nonāk pie klausītāja.

  2019. gada 19. martā iniciatīvas „Latvijas Skolas soma” ietvaros Tukuma 2. vidusskolas 9.c,  10.a un 10.b klases skolēni noskatījās teātra izrādi „Savādais atgadījums ar suni naktī”, kas notika Latvijas Nacionālajā teātrī.

   Izrādes galvenais varonis ir 15 gadus vecs zēns. Viņam patīk matemātika un fizika, bet viņš sirgst ar Aspergera sindromu – autisma spektra traucējumiem, kas rada grūtības pilnvērtīgi komunicēt ar cilvēkiem un darboties radoši. Zēns spoži orientējas skaitļos, bet nav spējīgs izjust emocijas. Līdz ar to skolēniem bija iespēja redzēt un zināmā mērā izjust, kā pasauli redz un jūt cilvēks ar autiskā spektra traucējumiem. Izrādē bija  redzamas ainas, kuras lielai sabiedrības daļai nav saprotamas.

   2019.gada 15.martā 12.klašu skolēni iniciatīvas “Latvijas skolas somas” ietvaros devās iepazīt Latvijas kultūras vērtības. Pasākuma mērķis bija padziļināt zināšanas par Latvijas kultūras vērtībām un to saistību ar dažādām pasaules kultūru izpausmes formām.

   Mācību procesā pirms pasākuma skolēni iepazina Latvijas kultūras kanona vērtības un veidoja dažādus radošos uzdevumus par to izpausmēm mūsdienu kultūrā un jauniešu pieredzē. Apmeklējot Latvijas Nacionālo Mākslas muzeju un Rīgas Jūgendstila muzeju, skolēni varēja aplūkot mākslas un kultūras vērtības klātienē. Īpaša uzmanība tika veltīta Pirmās atmodas laikā aizsāktajām nacionālās inteliģences aktivitātēm un to izpausmēm 20.gs. sākumā Latvijas arhitektūrā un mākslā. Interesanti bija gides vēstījumi par atsevišķiem darbiem, to autoriem, piemēram, V.Purvītis sniega attēlošanai izmantojis gan pelēko krāsu dažādās nokrāsās, gan citas krāsas, bet pavisam nedaudz  - balto, savukārt B.Vasiļevskis ”Baltajā sienā” izmantojis tikai balto krāsu. Spilgtu laikmeta raksturojumu, attiecību sarežģītību uzbūra stāsts par T.Zaļķalna cūciņu. Staigājot no stāva uz stāvu, tika iepazīti gan muzeja ēkas vēsture, gan grandiozais rekonstrukcijas process.

   “Putni ir brīnišķīgas būtnes, un mīlestība uz tiem brīnumainā kārtā vieno cilvēkus pat tad, ja viņi runā dažādās valodās!” tā teica ornitologs, leģendārais stāstnieks un putnu draugs Kārlis Grigulis.

   2019. gada 8. martā iniciatīvas “LATVIJAS SKOLAS SOMA” ietvaros Tukuma2. vidusskolas 3. un 4. klašu skolēni par to pārliecinājās, noskatoties izrādi „Putni”. Tā bija lekcijas veidā sagatavots asprātīgs, aizraujošs un interaktīvs stāsts,  kā cilvēki dažādos vecumos no jauna iepazīst putnu pasauli. Skolēni uzzināja un pieredzēja sešus stāstus par cilvēka satikšanos ar putniem: Kā balodis būvē ligzdu? Cik plats ir vanaga spārnu atvērums? Kurš putns iemainīja zelta spalvas pret skaistāko balsi pasaulē? No kura lidoņa nobijās putnu draugs Edgars?